Terug te gast op het Duivelsbergcircuit.

Op zaterdag 20 en zondag 21 juli a.s. opent het Duivelsbergcircuit in Maasmechelen opnieuw de deuren voor hun tweede officiële wedstrijd van het Rallycrosskampioenschap 2019. Na de traditionele natuurstop (vier maanden) kunnen de piloten van het VAS- en Belgisch rallycross kampioenschap zich opnieuw uitleven op hun vertrouwde Duivelsbergcircuit . Op zaterdag zal er rallycross gereden worden door de regionale VAS-piloten. Met de voorafgaande vrije trainingen zal op zondag omstreeks 11.00 uur het echte werk van start gaan.

Op het Duivelsbergcircuit zal dit weekend (na Estering – Duitsland en Eurocircuit – Valkenswaard) de vierde BK-wedstrijd plaatsvinden. Ook staat deze wedstrijd genoteerd voor het BelNed-kampioenschap. Met een extra dosis motivatie zullen de zeer talrijk ingeschreven piloten aan de start verschijnen en zullen zij proberen de snelste te zijn om zo de titelambities te verstevigen in één van de diverse klassen.

De eerste wedstrijd in maart was er eentje voor Davy Van Den Branden die het maximum aan punten wist te verzamelen. Echter in de wedstrijden buiten België waren de scores niet zo hoog voor de man uit Tielrode waardoor de Citroën-rijder rang drie bezet in de tussenstand; net voor regerend kampioen Steve Otzer (Citroën Saxo) die het Duitse Estering liet links liggen. Zutendaalnaar Dennis Remans is momenteel met zijn Ford Fiesta de leider in de tussenstand na 3 wedstrijden bij de Super1600 vóór zijn teammaat Yves Teelen (Peugeot 208). Met 3 winnaars; Van Den Branden, Remans en Otzer, in evenveel races zal er zeker de spanning inblijven op de Duivelsberg.

Bij de SuperNationals -2000cc is het de Seat Ibiza van Bert Coninx die het klassement aanvoert vóór de BMW M3 van Kurt Lambers die maar 3 eenheden achterstand telt op de leider. De Ford Escort van Nick Neyens en de winnaar op het Eurocircuit; de Pool Filip Wojtowicz (Volvo C30) scheiden elkaar maar met 1 eenheid en staan op plaats drie en vier. Ex aequo op rang vijf staan de Nederlandse “Amazone” Mandy Kasse (Ford Fiesta) en de Renault Clio van Dave Van Beers.

De enige die het maximum aan punten sprokkelde, is Zonhovenaar Luc Maris. De regerend kampioen plaatste zijn Volvo S40 drie maal richting het hoogste schavotje en heeft dan ook resoluut de leiding in handen bij de SuperNationals + 2 liter. Kristof Bex, merkgenoot van Maris, kende de voorbije twee wedstrijden heel wat motorpech waardoor de man uit Zolder de handdoek vroegtijdig in de ring moest werpen en tot opgave gedwongen werd. Hiervan kon “Amazone” Stephanie Van Lingen profiteren om met haar BMW E36 de derde plaats te bezetten, op twee tellen van Vice kampioen Bex. Dit veld zal verder aangevuld worden door o.a.: Stefan Vaesen (BMW E36), Tom Meeusen (Mitsubishi Lancer) en Johnny Verkuringen (BMW M3), waarmee de top zes ranking bekend is.

Buiten de gekende klassen zullen ook nog enkele extra klassen aantreden zoals o.a.: Ford RST – Sprintcars –  Junior RX – JXC Crosscar.

Op zaterdag 20 juli a.s. zal er voor spektakel gezorgd worden door de regionale

rallycrosspiloten uit drie klassen, die aan hun derde wedstrijd voor het VAS kampioenschap 2019 toe zijn.

 

De in bijlage meegeleverde foto’s zijn COPYRIGHT vrij.

Komt er terug een strijd tussen het Volvo duel Luc Maris en Kristof Bex ?

“Amazone” Stephanie Van Lingen staat met haar BMW E36 op een mooie derde plaats.

Kan Denis Remans (Ford Fiesta) een thuiszege versieren ?

De huidige leider bij de SN-2000cc is de Seat Ibiza van Bart Coninx.

Filip Wojtowicz was met zijn Volvo C30 de laatste BK winnaar op het Nederlandse Eurocircuit.

Kan Glen Cools met zijn Opel Corsa uiteindelijk richting podium.

Spektakel in de SN-2000cc is verzekerd

Duivelsbergcircuit - Weg naar Zutendaal 251 - B-3630 Maasmechelen
Webdesign - www. C U P I X .be